5 důvodů, proč byste měli začít pošilhávat po čínském trhu

Pokud byste v okruhu jednoho metru od sebe nenašli alespoň jednu věc vyrobenou v Číně, dalo by se to považovat téměř za zázrak. Tato země je již několik let výrobní dílnou světa, která kraluje globálnímu exportu. Obrovská čínská ekonomika však nezaplavuje svět pouze kvanty levného zboží. Naopak. Rozšiřující se střední vrstva v zemi má stále větší zálusk na kvalitnější a luxusnější produkty ze zahraničí.

Není tomu tak dávno, kdy byla Čína velmi vzdálenou a kulturně odlišnou zemí, a to i z pohledu byznysu. To se však v průběhu posledních let změnilo a asijský gigant se postupně začal otevírat světu. Tento článek přináší 5 důvodů, proč by toho měly české firmy začít více využívat.

Miliarda lidí, nekonečné příležitosti

Více než 1,3 miliardy lidí musí mít kde bydlet, kam chodit do práce, jíst, trávit volný čas. A nejen to. Díky ekonomickému boomu se rybářské vesničky zakrátko mění na rušná města. To vytváří prostor, který čínští podnikatelé nestíhají zaplnit, čímž nabízejí mnoho příležitostí zahraničním subjektům.

Čína má ráda zahraniční investory

Místní podnikatelé se vždy rádi spojí s dobře fungující firmou ze zahraničí, která jim koneckonců také může otevřít cestu na nové trhy. Stačí mít vůli k budování dlouhodobě dobrých vztahů.

… a také luxus

Ve výrobě levného zboží každodenní spotřeby nemá Čína na světě konkurenci v množství ani v ceně. Ale i luxusní zboží a pokročilé technologie si v této asijské zemi vždy najdou své místo. A zde je i příležitost uplatnění pro mnohé české firmy. Je ale potřeba si hlídat platnost patentů a duševní vlastnictví chránit, jak se jen dá.

Internetový trh roste

Podle čísel z roku 2013 má v Číně přístup k internetu až 617 mil. lidí. Je to o téměř 100 mil. lidí více, než kolik jich žije v EU. A to nemluvíme ani o polovině obyvatelstva. Kromě toho počet lidí využívajících písmenka „www“ každoročně stoupá stabilním tempem. Ve srovnání s rokem 2012 se počet připojených Číňanů loni zvýšil o více než 9 %. S příchodem internetu se obyvatelstvu otevírají nové obzory. A s novými obzory se otevírají i nové prodejní kanály.

Internet nahrazuje chybějící prodejní infrastrukturu

Čína je stále považována za rozvíjející se zemi a internet tam ještě slouží jako prvek usnadňující život, nikoli jako nevyčerpatelný zdroj kočičích videí. Čína není jen Peking a Šanghaj, ale i dalších více než 170 (na tamní poměry) menších měst nad 1 mil. obyvatel, kteří mají stále problém dostat se k nejnovější módě, technologickým hračkám a jiným vychytávkám s přidanou hodnotou. Pokud tedy máte produkt, který by tam mohl najít reálné využití, do Číny s ním.

Čína již díky internetu není tak daleko jako kdysi. A zdaleka už není tak uzavřená. S růstem životní úrovně roste i poptávka po službách a produktech ze zahraničí, které se na tamějším trhu zatím nedají sehnat. Byl by hřích nevyužít potenciálu tohoto asijského tygra. Pokud s tím ve větší míře nezačnou tuzemské firmy, předběhne je někdo jiný.

B2B Group je jediným partnerem čínské agentury Charmclick v České republice. Charmclick je výhradním zástupcem Baidu pro Evropu.

Pokud máte zájem o vstup na čínský trh, kontaktujte nás.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing