5 důvodů proč začlenit Google AdWords do marketingové strategie

Google AdWords je formou online reklamy a zároveň jedním z nejzdařilejších dětí internetového giganta Google. Ten na něj může být právem hrdý, protože mu vděčí za zhruba 96 % všech příjmů.

AdWords je zároveň alfou a omegou Google reklamy. Proto je velmi pravděpodobné, že každý manažer či majitel firmy se s tímto pojmem už někdy setkal. Ale ne vždy je člověku hned jasné, jak a proč by měl tento druh reklamy začlenit do marketingové strategie. Tady je 5 důvodů.

1. Snadné měření

Edward Deming , ikona statistiky, jednou řekl: „Věřím v Boha. Ostatní musí přinést data.“ Vyznavači této zásady si Google AdWords rychle oblíbí.

Poskytuje totiž nejvíce možností měření úspěšnosti reklamní kampaně. S pomocí Google Analytics a trochou analytických dovedností se dá hned zjistit, odkud návštěvníci přicházejí a kolik z nich se změní na platící zákazníky. Zkrátka: co se dá měřit, dá se i efektivně řídit.

2. Nízké vstupní náklady

Milá slova, která chytí za srdce i toho nejstriktnějšího finančního manažera či majitele firmy. Je to jeden z hlavních argumentů, který můžete použít při obhajobě rozpočtu projektu.

AdWords není jako tradiční reklamní formáty. Minimální objem reklamy, který si musí inzerent zakoupit, prakticky neexistuje.

3. Levný test

S rozpočtem dvě eura na den v moři Google reklamy velké vlny neuděláte. Alespoň si ale můžete levně vyzkoušet, co a jak funguje, dříve než se do toho pustíte naplno. Při reklamě v televizi, rozhlase nebo v tisku tato možnost neexistuje.

Pro seznámení se s AdWords stačí začít s malým testovacím rozpočtem. Jeho výši dostanete pomocí jednoduchého výpočtu, kterému se podrobněji věnujeme v dalším článku.

Praktické zkušenosti ukazují, že reálné výsledky na česko-slovenském trhu je možné vidět už od 5000 Kč (v průměru). Záleží samozřejmě na konkrétním případu.

Dobrým pomocníkem při tvorbě online kampaně je kvalitní agentura. Ta vám nastaví realistický rozpočet tak, aby přinesl hmatatelné výsledky a kladnou návratnost investice.

4. Okamžité výsledky

Než si firma vybuduje dobré jméno, silnou značku a povědomí, trvá to celé měsíce. Vydělávat je ale potřeba od prvního okamžiku a v tomto Google reklama vede. Jakmile svou kampaň spustíte, začne se zobrazovat lidem lačnícím po informacích a produktech. Pokud je dobře nastavena, začne přivádět návštěvníky (traffic). A právě traffic je tou základní esencí, z níž se rodí platící zákazníci.

A je tu ještě další obrovský benefit: platíte pouze za výsledky. Tedy ne za pronájem reklamní plochy, ale až za kliknutí na reklamu. Jeden klik rovná se jeden prodejní lead.

5. Nejbohatší neznamená vždy nejúspěšnější

Ve světě tradiční reklamy není moc romantiky a maličký David obvykle nevyhrává nad Goliášem. Bohaté firmy si mohou dovolit nejlepších kreativce , vychytané vysílací časy a pozice v médiích.

Jeden by si myslel, že v Google reklamě to platí dvojnásob. Koneckonců, celé to funguje na aukčním principu. Omyl. Bohatší nemusí mít vždy navrch.

Je pravda, že Google reklama funguje jako dražba. Ale nejvyšší pozici ve výsledcích vyhledávání nemá jistou ani inzerent s nejvyšší nabídkou na konkrétní klíčové slovo.

Relevantnost obsahu, výběr klíčových slov a kvalitně postavený web vyhrává nad cenou. Snadno se tak může stát, že za méně peněz budete mít více muziky než bohatší konkurent.

 

Tak si to zrekapitulujme. Google AdWords nabízí mnoho výhod. Dokáže přivést zákazníky do několika hodin a nečekáte týdny na výrobu drahých spotů v televizi nebo v rozhlase. Tato forma reklamy nabízí měřitelné výsledky a možnost jednoduše měnit plány. Nelze ji ignorovat. Už jen z toho důvodu, že vaše konkurence ji buď využívá, nebo ji dříve či později využije také.

Pokud máte další dotazy nebo hledáte někoho, kdo vám pomůže v oblasti online reklamy, neváhejte nás kontaktovat.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing