Byli jsme na Copycampu II

Dne 8. června 2013 jsme se zúčastnili již druhého pražského Copycampu. Akce se konala pod záštitou společností H1 a Abcdoc v Bio Oku poblíž Strossmayerova náměstí.

Po příchodu v 9 hodin jsme se zaregistrovali, dostali jsme slušivé přívěsky se jmenovkou a poukazem na welcome drink na afterparty zdarma. Těsně před desátou nás začali organizátoři upozorňovat, že se blíží slavnostní zahájení a je načase usadit se dole v promítacím sále.

Po slavnostním zahájení započal první blok přednášek. Slova se ujali Richard Dobiáš, Petr Vlasák a Adam Reinberger. Dozvěděli jsme se, proč a jak si dělat tzv. Copysketche, obeznámili jsme se s historií a působením spolku zvaného Creative Copywriters Club a s podrobným popisem toho, jaké atributy má mít virální video a jak jej tvořit. Dále nám Marek Prokop názorně ukázal, proč chytří lidé dělají hloupé chyby, když jde o peníze, a jak toho při prodeji využít. Marián Kábele se s námi podělil nejen o perličky z prvorepublikových reklam, ale i o poměrně polopatický návod, jak tvořit mikrotexty například pro PPC inzeráty. Kdo zná blog 1000 věcí, co mě serou, mohl se kochat tím, jak Jiří Vaněk alias Attila, Bič Boží naživo hejtuje všechny chytrolíny a přemoudřelé šéfíky, kteří si myslí, že umí psát a ještě k tomu všemu můžou do psaní kecat. Šťastnější jedinci si pak v zákulisí mohli se všemi přispěvateli tohoto blogu vyzkoušet, jak se píše správný hejt. My ostatní, na které se v hejtovacím workshopu nedostalo, jsme měli tu čest vyposlechnout si přednášku o tom, jak vypadá pozadí psaní komerčních textů a že copywriting není o tom nějak poskládat písmenka ve více či méně smysluplnou řadu. Na poslední chvíli odřekli účast dva přednášející, čímž způsobili menší zmatky, nicméně organizátoři tuto mimořádnou situaci ustáli celkem dobře a udělali jen pár drobných změn v programu.

Poté vystoupil Roman Hřebecký s osvědčenými postupy ze své praxe, Pavel Šenkapoun s 10 tipy k lepšímu copywritingu, Eva Došková s příběhem, jak z facebookových „lajků“ udělat facebookovou lásku a jak nejlépe spravovat klientovu stránku na Facebooku, aby měl co nejvíce oddaných fanoušků. Přednášky uzavřeli svými příspěvky Radovan Grežo, Filip Podstavec a Lukáš Hurych.

Závěrem se podělíme o pár tipů, triků, útržků a vychytávek, které jsme si z druhého Copycampu odnesli.

  • Když si může naskicovat svou práci malíř či grafik, může si ji stejným způsobem naskicovat i copywriter (skica pomáhá utřídit myšlenky, vzít v potaz více variant atd.).
  • Musíte si svou práci pořádně pochválit, protože nikdo jiný to za vás neudělá.
  • Víte, co je to šklebík? Přeci emotikon :-)
  • Designer a copywriter musí spolupracovat.
  • O virální video se musí chtít uživatel podělit s ostatními (a je jedno, jestli bylo natočeno profesionálně, nebo na mobil).
  • Ve virálu můžete své potenciální zákazníky klidně urazit (čím trefněji, tím lépe).
  • Lidé prožívají silnější emoce, když o peníze přijdou, než když je získají.
  • Čím delší dáváte záruku na vrácení peněz, tím méně ji lidé využívají (s postupem času je větší pravděpodobnost, že si zákazník zakoupenou věc oblíbí).
  • Zákazníka musíte zaujmout během několika málo vteřin, víc času vám nedá.
  • Při psaní se vyplatí napsat si více pracovních verzí.
  • Při oslovování větší masy lidí či blíže neurčitého jedince používejte v zájmenech vy a váš malé písmeno.
  • Umělci mohou tvořit umění, protože jim nefunguje část mozku.
  • Dobrý copywriter dokonale zná pravidla a dokáže rozpoznat, kdy se hodí je porušovat.
  • Lidé mají na internetu panický strach, že budou okradeni, úkolem copywritera je tento strach neutralizovat.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing