Co jsme se dozvěděli na školení a workshopu Skliku?

Nedávno se česká sekce B2B Group zúčastnila školení a workshopu Skliku, a to v sídle Seznamu na pražském Andělu. Šlo o setkání připravené přímo pro B2B Group. Školením nás provázel David Velechovský, Petr Pavelek a Jan Slezák.

Vyslechli jsme si užitečná doporučení pro kampaně klientů: jak nejlépe nastavit kampaně a uspořádat strukturu účtu, jaké jsou nejlepší postupy při práci s klíčovými slovy, jakým způsobem nejlépe měřit a vyhodnocovat kampaně, jak vytvořit ty nejlepší inzeráty a co bychom mohli udělat pro vylepšení obsahových kampaní. Zjistili jsme také, jaké výhody přinese spolupráce agentury přímo s týmem Skliku. Odborníci z Skliku jsou připraveni pomoci B2B Group s mnoha aspekty ohledně nastavení a správy kampaní. Díky tomu můžeme našim zákazníkům nabídnout opravdu kvalitní služby.

Školení se ale zabývalo i jinými tématy než spoluprací. Dozvěděli jsme se něco o již zavedených i plánovaných vylepšeních.

Na Seznamu se nad výsledky vyhledávání mohou zobrazit 3 reklamy (jde o tzv. TOP pozice) a na pravou stranu se vejde až 8 dalších inzerátů. To není nic nového. Věděli jste ale, jak moc důležité je umístění na TOP pozicích? Jakým způsobem se liší výkon reklam na prvních třech pozicích od těch ostatních? TOP pozice zaznamenávají 90 % prokliků. Na těchto pozicích je možné získat až 20krát více návštěvníků. Navíc, celkem asi 92 % konverzí přinášejí inzeráty z TOP pozic. Na pozici zkrátka záleží.

Už nějakou dobu umí Sklik zobrazovat uživatelům relevantnější inzeráty než dříve. Je tu ale bonus i pro inzerenty, a to rychlejší a spolehlivější reakce kampaní. Další výhodou je vylepšený systém řazení inzerátů, který minimalizuje možná zobrazení těch inzerátů, které nesouvisejí s vyhledáváním. Zohledňuje se totiž relevance textů inzerátů.

Dobrou zprávou je také zrušení tzv. stop slov. To byla krátká slova, která systém při vyhledávání zkrátka ignoroval. Šlo především o předložky, spojky či krátké číslice. Pokud tedy bylo v kampani například klíčové slovo „byty Praha 6“ ve volné shodě, zobrazovaly se inzeráty i při zadání vyhledávacího dotazu „byty Praha“. Bližší specifikaci, tedy číslo označující městskou část, Sklik nebral v potaz. Podobně tomu bylo u klíčových slov ve volné shodě, které specifikují typ produktu například pomocí názvu značky a číselného označení produktu. Číslice byly ignorovány a inzerát na konkrétní produkt se zobrazoval i při zadání pouhého názvu značky. Uživatel přitom pravděpodobně přímo tento specifický produkt vůbec nehledal. Podobné případy by se tedy díky zrušení stop slov neměly opakovat.

Zjistili jsme, jak pomocí stávajících rozpočtů našich klientů získat maximum zákazníků. Základním principem PPC je, že pokud kampaně přinášejí zisk, neměly by se jejich rozpočty omezovat. Může se totiž stát, že kvůli nízkému rozpočtu neosloví kampaň všechny uživatele. Ti pak pravděpodobně využijí služeb konkurence. Pokud ale není možné zvýšit rozpočet kampaní, může být řešením snižování CPC.

Proč rozšířit inzerát o adresu firmy? Protože pak bude viditelnější. Bude zaujímat větší reklamní plochu a pravděpodobnost kliknutí se zvýší.

Obsahová síť dokáže rozšířit zásah kampaní. Navíc je vhodná pro nové produkty, které se zatím nehledají, a také pro branding. Je známo, že obsahové kampaně mívají nižší míru prokliku. CTR obsahových kampaní ale nijak neovlivní kvalitu kampaní ve vyhledávání. Obsahové kampaně můžeme cílit na automatická umístění, vlastní umístění, anebo na jejich kombinaci. Nejen kvůli větší přehlednosti a lepší možnosti cílení je radno používat oddělené kampaně pro obsah a vyhledávání. Co se týče klíčových slov, v sestavách obsahových kampaní by mělo být vždy maximálně 20 slov, a to pouze ve volné shodě.

A co se v Skliku právě připravuje? Prý se můžeme těšit například na cílení na témata, vylepšený nástroj na import kampaní, retargeting i nové statistiky do rozhraní.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing