Digitální NOVIN(K)Y #4 (horké zprávy ze světa online marketingu)

MOBIL

Dle reportu Zenithu tráví lidé přibližně 30 minut denně sledováním videí na svých telefonech. V roce 2012 to bylo JEN 12 minut. Zároveň se snižuje průměrný čas sledování videa na počítačích. Je potřeba vzít tento trend v úvahu a vytvářet videa, která jsou responzivní a dokážou se přizpůsobit obrazovkám různých telefonů. Ať už jde o sledování videa nebo o jiné aktivity, role mobilních telefonů v životě lidí je stále důležitější. Při tvorbě digitálních strategií je potřeba na to myslet. Přinášíme vám 6 typů adaptace značky do digitální současnosti.

Mazda vytvořila marketingový koncept, v němž komunikuje výzvu, aby řidiči řídili bezpečněji. Tento nápad vznikl na základě podnětu od amerického senátu. Ten nesouhlasil s reklamou na Super Bowl, která podporovala rychlou a nebezpečnou jízdu. Společnost Mazda vytvořila brutální facebookovou full-screen reklamu, která upozorňuje na to, že by řidiči neměli během řízení scrollovat na mobilních telefonech. ZDE se na tu reklamu můžete podívat (fakt stojí za to).

SOCIAL

Aplikace, které slouží hlavně k posílání zpráv, mají rostoucí potenciál a neustále hledají platformu, kde by mohly budovat propojení se svými zákazníky. Nejde jen o Facebook Messenger, ale i o několik dalších aplikací jako je Whatsapp, Viber či technologie, které jsou kontrolované hlasem (jako Google Home, Google Assistant či Alexa). Média a značky experimentují a vyhodnocují, které aplikace či jiné technologie jsou pro ně těmi nejlepšími. Marketing Week připravil zajímavý článek s predikacemi a tipy, jak využít těchto rostoucích trendů k dosažení cílů.

Mnozí si myslí, že sociální média se dají využít jen k propagaci společností. Jenže sociální média jsou také zdrojem informací o zákaznících – můžeme nalézt mikro-influencery, zjistit, kdo není naším zákazníkem a proč jím není, a můžeme testovat různé kreativy na jednotlivých cílových skupinách.

CONTENT

Už dlouho čteme o tom, že má být contentová strategie jasná a má také zahrnovat kroky, které umožní dostat zprávu o značce k té správné cílové skupině. Jak nabídnout uživateli něco navíc jako například zábavný obsah, informace, vědomosti, a zároveň jak podpořit budování povědomí o značce, o jejím vzhledu atd. Je super, když strategie obsahuje všechny tyto kroky, ale především je potřeba myslet na to, jak dokáže strategie podpořit nákup produktů a zjednodušit pro spotřebitele nákupní proces. ZDE můžeme najít pár příkladů, jak to značky zapracovaly, a tento článek nám přiblíží, jak toho využili ve Food52.

GAMING

Gaming je novým trendem, který by neměl chybět v žádné digitální strategii. Tohoto trendu by se měly chytit značky i společnosti a měly by začít hledat nové cesty, jak se spojit se zákazníky, jak zasáhnout potenciálního zákazníka ve správném čase na správné platformě a správným obsahem. Pete Vlastelica, CEO společnosti Major League Gaming, s námi sdílí své myšlenky typu: jak může spolupráce mezi herními vývojáři a společností rozvinout gaming.

Když si představíme typického mobilního hráče, často to bude chlapec ve věku teenagera, který hraje ve škole pod lavicí hry na mobilu. Tak to ale není! Tato skupina lidí tvoří menšinu. Například v Polsku tito „teenageři“ zaujímají jen 15 % z celkové skupiny hráčů. Newzoo provedlo výzkum v některých evropských zemích a ten například ukázal, že dost velkou skupinu hráčů tvoří ženy. Report z tohoto výzkumu spolu s dalšími informacemi o hráčském trhu si můžete stáhnout ZDE.

Mobilní hry jsou také dobrým místem pro reklamu a pro navázání kontaktu se zákazníky. Když je reklama dobře umístěná a je v souladu s obsahem hry, můžeme očekávat vysokou interakci ze strany hráčů. Reklama může být nenásilně zasazená do prostředí hry, kde mohou být hráči snadno ovlivnitelní směrem k vykonání konverze.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing