Digitální NOVIN(K)Y - Edice Google

V posledních týdnech se v Google uskutečnily dvě velké události – Google I/O (konference pro vývojáře, kde oznamují své nové produkty, služby a nápady, na kterých pracují) a Marketing Next (konference pro marketéry). A tak si Google v tomto měsíci zasloužil vlastní článek na našem blogu.

  • V průběhu I/O udělala společnost 101 oznámení – můžete si je přečíst tady
  • Pokud se chcete podívat, co se dělo minutu po minutě a cítit se tak trochu jak kdybyste byli v Mountain View, doporučuji vám tento live blog od reportérů z Techcrunch

Dvě důležité a zajímavé oznámení od I/O:

  • Google pracuje na technologii vnitřního určování pozic s názvem Visual Positioning Service. Pravděpodobně všichni známe a používáme službu Mapy Google, když se potřebujeme někam dostat, no tato služba funguje pouze venku. VPS je velmi přesný způsob navigace v interiéru. O tom, jak bude VPS fungovat si můžete přečíst zde, krátké ukázky z VPS naleznete zase zde.
  • Druhou zavedenou službou je Google Lens, která bude taktéž užitečná při používání VPS. Může se však používat kdekoliv, nejen vevnitř. Google Lens bude schopná pochopit, na co zamíří kamera smartphonu a poskytne uživateli potřebné informace. Více si o této inovaci můžete přečíst zde, případně se podívejte na video od CEO společnosti Google Sundar Pichai, který Google Lens představil na jevišti.

Na konferenci pro marketéry se taky objevilo několik zajímavých oznámení.

  • Zrychlené mobilní stránky (Accelerated Mobile Pages – AMP) byly pro publishery zavedeny již před rokem, teď ale budou k dispozici také jako Landing pages pro reklamy. Načítají se mnohem rychleji než běžné stránky a tím zlepšují uživatelský zážitek. Více se dočtete zde.
  • Dalším bodem byly rozšíření o lokalitu (Location extensions) na Youtube – adresy/mapy, hodiny, fotografie, tlačítka hovoru a další informace budou brzy k dispozici pro reklamy na Youtube. YT bude taky umět měřit návštěvy obchodu.

Byly představeny další dva produkty, které umožní lehčí měření a analýzu kampaní Google:

  • Ads Data Hub, který nabízí anonymizované cross-device údaje na úrovni zobrazení (impression-level data) v kampaních, které běží na Youtube, Google Display Network a v DoubleClick Ad Exchange.
  • Google Attribution, které by mělo zjednodušit analytické přiřazení v multikanálovém a multidevice světě.

A když už mluvíme o měření – Google tvrdí, že již teď ví, jestli uživatel, který reklamu viděl, přišel do obchodu a koupil si inzerovaný produkt. Nejen, že byl lokalizován poblíž nebo přímo v obchodě, ale také jestli skutečně produkt koupil – Google totiž analyzuje záznamy o transakcích kreditní kartou. Ano, existují jisté obavy.

 

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing