Dva zaručené způsoby, jak ovládnout zahraniční trh

Během našeho působení v PPC marketingu jsme zažili několik klientů, kteří byli velmi překvapení, jak pro ně byla PPC reklama efektivní. Překvapení byli hlavně proto, že byli stoprocentně přesvědčení, že pro jejich exportní snahy jsou PPC kampaně zbytečné.

Možná i vy jste přesvědčeni o tom, že tato forma marketingu je na export nepoužitelná. Proto vám přinášíme několik příkladů firem, které dokážou pay-per-click reklamu využít s obrovskou efektivitou.

PPC jako reklama

Představte si malý výrobní podnik z východního Slovenska zaměřený na produkci střešních nosičů na auta.

Majitelé jsou si vědomi toho, že svůj špičkový produkt mohou nabídnout za velmi dobrou cenu, a proto by rádi začali exportovat do Francie. Problém však spočívá v nedůvěře ve vlastní prodejní schopnosti na novém trhu.

V jejich očích proto existují jen dva způsoby vstupu na zahraniční trh.

1) Založení zahraniční pobočky ve větším městě

Vidina, která je určitě lákavá, ale náklady spojené se zřizováním pobočky šplhají do výše až několika desítek tisíc eur. Z hlediska rozpočtu tato možnost nepřipadá v úvahu.

2)  Získání zahraničního partnera s komplexními znalostmi domácího trhu 

V tomto případě zase situaci komplikuje to, že firma se do jisté míry musí spoléhat na loajalitu a spolehlivost nového partnera, což při úplně neznámé firmě pravděpodobně není ideálním řešením. A samozřejmě i nabízené marže jsou tu nižší.

Začarovaný kruh frustrace, slepá ulička. Řešení však existuje a určitě jste si už správně tipli – PPC reklama.

 

Na prodej v zahraničí díky Google v podstatě nepotřebujete kamenné pobočky ani zahraniční partnery. K úspěchu stačí něco, co bychom souhrnně mohli nazvat celkovou připraveností na vstup na zahraniční trh:

  • funkční, přehledný a srozumitelný web přeložený do jazyka země, na jejíž trh chcete vstoupit

  • podpora, která je schopná komunikovat v jazyce konkrétní země

V momentě, kdy jsou tyto dvě podmínky splněny, firmě nic nebrání ve spuštění PPC kampaně a rozběhnutí prodeje produktů v zahraničí, a to bez jediné kamenné pobočky v zemi, bez partnerů a bez jakýchkoli smluvních závazků.

Pokud přece jen trváte na uzavření partnerství se zahraniční společností, s téměř stoprocentní jistotou můžeme říct, že PPC reklama je několikanásobně účinnější než například účast na lokálních výstavách a veletrzích, které představují náklady ve výši tisíců eur.

PPC jako kontakt

Druhou skupinou jsou také exportní výrobní firmy, které ale nabízejí tak specifické produkty (např. výrobní linky a ložiska), že nejsou schopny prodat je bez podpory reklamy. Zde už se PPC nevyužívá ani tolik na samotný prodej, ale spíše na budování brand awareness, resp. povědomí o značce.

Firmy působící v B2B segmentu totiž hledají obchodní příležitosti i přes internet díky PPC reklamě dokážou téměř bez námahy kontaktovat potenciálního partnera.

Na rozdíl od investice do účasti na prestižních výstavách a veletrzích, která se může pohybovat kolem 50 000 eur, PPC reklama ve výši 5 000 eur s sebou přináší téměř 100% jistotu, že firma získá mnohem víc leadů, které budou kromě jiného relevantnější díky lepšímu zacílení.

Kolik nás to bude stát?

Zemi, do které chceme expandovat prostřednictvím PPC, je třeba si předem otestovat. V zásadě platí, že osvědčená minimální cena za test se pohybuje v rozmezí 1 000 až 1 500 eur  u firmy, která vyrábí a nabízí 3-4 produkty. Při vyšším počtu produktů by se i základní suma měla přiměřeně zvyšovat.

Během testování země však PPC kampaň už generuje leady a výsledky, takže pokud vám test provádí specializovaná agentura, určitě nejde o neefektivní nakládání s penězi.

Výsledná výše investice závisí na konkrétní zemi či typu produktu, takže před spuštěním kampaně se určitě nezapomeňte poradit s odborníky. Například na  info@b2bgroup.cz 

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing