Facebook umožňuje měřit konverze napříč zařízeními

Ráno cestou do práce sedím v tramvaji a dívám se, co nového se přes noc událo na Facebooku. Zaujme mě jedna z facebookových reklam. Prokliknu se do e-shopu, prohlížím zboží a vyberu si. Musím ale už vystoupit z tramvaje a nákup zboží tak nestihnu zrealizovat. E-shop si však zapamatuji a zboží koupím večer, v klidu u počítače. Inzerentova reklama tedy zafungovala. Ale on se to až do minulého týdne nemohl dozvědět. Teď je všechno jinak.

Nyní Facebook umožňuje inzerentům zjistit, na jakých zařízeních uživatelé zhlédli reklamu a na jakých zařízeních provedli nákup.

Schopnost měřit prodeje napříč zařízeními je den ode dne důležitější.

Podle výzkumu GFK totiž více než 40 % dospělých uživatelů internetu začíná své aktivity na jednom zařízení a dokončí je na jiném. Procento uživatelů samozřejmě roste společně s počtem zařízení, které každý vlastní (smartphone, tablet, notebook, PC). Facebook také zjistil, že čím déle uživatelé čekají mezi zhlédnutím reklamy a následným nákupem produktu, tím se zvyšuje šance, že zařízení změní.

K tomu, aby měření napříč zařízeními fungovalo, stačí nasadit na web či e-shop Facebook konverzní pixel a v reportu si přidat sloupec “Napříč zařízeními“. Report potom vypadá takto:

Tímto krokem, kdy Facebook odkrývá inzerentům, jak jejich zákazníci používají své smartphony, tablety a počítače, chce Facebook především inzerentům dokázat, že má smysl mít responzivní web a hlavně investovat do mobilní reklamy.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing