Inzerát pro PayPerClick

 

Inzerát je krátký šikovný text, který rozpozná lidi, kteří hledají náš produkt. Zobrazí se jim a přivede je na naši stránku. Pravidlem inzerátu v systému PayPerClick je, že neplatíme za zobrazení inzerátu, ale za uživatele, který si jej přečte a klikne na něj. Proto musí inzerát přilákat potenciální zákazníky a zároveň odpudit "špatné kliky" od lidí, jejichž proklik zaplatíme, aniž by nám to přineslo jakýkoliv užitek.

Abychom vytvořili účinný text inzerátu, musíme se vžít do situace člověka, kterého chceme zaujmout. Je to muž nebo žena? Kolik je mu let? Přesvědčí ho spíše cena, kvalita nebo vstřícný zákaznický přístup? Zná produkt, nebo si rád vyzkouší úplnou novinku? Hledá více informací a váhá s koupí nebo brouzdá po internetu s připravenou kreditní kartou? Mezi kolika možnostmi se rozhoduje?

Zde se dostáváme k další úvaze, a tou je, jak se odlišit od konkurence. Inzerát firmy, která například jako jediná na trhu nabízí obří gumové medvídky, se nemusí snažit o vyniknutí mezi množstvím podobných reklam. Při inzerování povinného zákonného pojištění auta je situace diametrálně odlišná, protože tady se o podíl na trhu bijí mnohé společnosti s profesionálním marketingem. V takovém případě je namístě zamyslet se nad konkurenčními inzeráty a zhodnotit, jakým způsobem dokážeme mezi nimi vyniknout. Zde zpravidla pomáhá konfrontovat své úvahy s celkovou strategií firmy a image, kterou si naše značka buduje. Šikovný textwriter se dokáže zorientovat na základě textů cílové stránky, neporadí si jen, pokud tvůrci stránky znají pojmy image a strategie pouze ze slovníku cizích slov. To je ovšem jiná kapitola.

Kromě těchto takzvaně uměleckých úvah je třeba se při vytváření inzerátu řídit pravidly čistě technického charakteru, jako jsou maximální délka řádků, povolené či zakázané znaky a podobně. Tato pravidla má každý systém trochu odlišné, a tak svůj text končím odkazy na informace k inzerátům na nejpoužívanějších PPC systémech.

AdWords: http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=cs&topic=28429&guide=28427&page=guide.cs

eTarget: http://www.etarget.sk/ako-pouzivat-reklamu-etarget

Sklik: http://napoveda.sklik.cz/cz/pravidla-inzerce.html

FaceBook: http://www.facebook.com/help/?page=861#!/ad_guidelines.php/

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing