Inzerce na Facebooku – průvodce sociální džunglí

Nápověda

Chtěli jste inzerovat na Facebooku, a tak jste se došli na stránku Facebook Ads. Potom, co jste vstřebali, že studijní materiál je použitelný jen v angličtině, jste se vrhli na “Getting started” (Jak začít?), “Case studies” (Případové studie) a “Resource Guides” (Nápověda k pokročilému nastavení). Nebyli jste z toho příliš moudří a ani “Guide to Facebookads” (Průvodce Facebook inzeráty) vám příliš nepomohl. Naděje však vysvitla, když jste objevili Webinar Centre. Ano, nápověd k inzerci na Facebooku existuje několik, ale povětšinou dává jen velmi obecné a kusé informace.

Pokud jste prošli výše uvedeným seznamem a nejste z toho moudří, nebo pokud jste se tím ještě neprokousali, máme pro vás dobrou zprávu - prošli jsme nápovědu za Vás a rádi se podělíme o zážitky.

Je inzerce na Facebooku i pro mě?

S nadsázkou lze použít jednoduchá odpověď - ano, pokud neinzerujete zakázané produkty. Ve zkratce; nesmíte inzerovat - download (stahování a soubory, které si uživatel musí stáhnout - hry, toolbary apod.), adult content (obsah pro dospělé -erotické stránky, hračky, seznamky, nebo použití obrázku/vedení inzerátu na sexuálně explicitní obsah), gambling, nenávistný/rasistický/xenofobní obsah, pornografie, spam, tabák, zbraně a nabízení práce s rychlým zbohatnutím (letadlo, podvodné inzeráty, pyramida, návody na zbohatnutí, … ). Speciální pravidla platí i pro pořádání soutěží (sem link na článek).

Facebook inzerce lze využít pro každý business, ale pro některý je přece jen vhodnější. Budeme-li brát v úvahu webové stránky (ne Facebook Pages), tak nevhodnější je bezesporu pro e-shopy a o firmy nabízející služby. Inzerovat můžete jednotlivé produkty, nebo kategorie i s příslušným obrázkem. Dobrý příkladem je inzerce rozmáhajících se slevových webů. Inzerovat mohou na konkrétní akce, včetně slevy v procentech, ceny, obrázku apod. Klasické e-shopy jsou podobný příklad.

Nejjednodušší pravidlo, které můžete použít, ptáte-li se, zda má smysl pro vaší firmu inzerovat na Facebooku je - je vaše cílové publikum na Facebooku?

Co si ujasnit předem?

  • Inzeruji povolený produkt/stránku?
  • Jaké může být moje publikum/publika?
  • Je mnou zvolené publikum na Facebooku?
  • Chci inzerovat produkt, celou stránku, Facebook Page nebo aplikaci?
  • Jaký obrázek/obrázky se k mé reklamě hodí?

Co si ujasnit obecně?

  • Jaké je cíl této reklamní kampaně? (konverze, branding, návštěvnost, registrace, ...)
  • Co budu měřit a jak? (Google Analytics, měření konverzí, atd)

Závěrem

Facebook inzerce se není třeba bát, vhodná je téměř pro všechny druhy obchodu. Pamatovat si můžete jedno - úspěšní budete podle toho, jaké si vyberete publikum. Jediný, kdo asi neuspěje, bude prodejce zdravotních pomůcek pro seniory. I když i ti se už na Facebook dostali. :-)

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing