Jak maximalizovat LinkedIn profil vaší společnosti

LinkedIn je sociální sítí, která je důležitou a výkonnou platformou pro získávání nových obchodních partnerů, udržování kontaktu s nimi, vytváření dobrého jména, posilování image a v neposlední řadě získávání nových zaměstnanců.

Pokud při hledání nových zákazníků cílíte na obchodní subjekty, nemůžete sociální síť LinkedIn ze svého marketingového mixu vynechat. Tato síť vám umožní se spojit s těmi, které považujete za důležité pro svůj byznys. Jaké tedy máte možnosti, abyste využili na maximum budování obchodních vztahů, abyste generovali ze svých kontaktů maximální počet poptávek?

Co je LinkedIn

LinkedIn je sociální síť s více než 347 miliony uživateli ve více jak 200 zemích po celém světě. Více než 3 miliony firem mají vytvořené firemní stránky. Jejím specifikem je, že se jedná o profesní sociální síť, na které je zaregistrováno několik set tisíc lidí z České republiky. Pro firmy je důležité, že asi jednu pětinu z nich tvoří manažeři, vedoucí pracovníci a ředitelé firem.

Proč má být firma na LinkedIn

V České republice jsou řádově tisíce firem, které mají vytvořen profil na této sociální síti. Ale jen malá část z nich se věnuje komunikaci se svými followery promyšleně a soustavně. A to se bavíme spíše o velkých společnostech. Je to ale vážná chyba. LinkedIn přestavuje ideální platformu pro profesionální firemní prezentaci.

Založení firemní stránky

Není to nic složitého, LinkedIn vás provede nastavením. Předem si připravte dostatečně kvalitní fotografie (pro záhlaví 646 x 220 pixelů), logo a texty, v nichž detailně představíte svou firmu – ať už nabízíte produkty, služby nebo projekty. Jasně, stručně a výstižně vyjádřete, v čem vaše firma vyniká. Měli byste si uvědomit, že LinkedIn si dobře rozumí s organickým vyhledáváním, nezapomeňte proto použít v popisu vhodná klíčová slova.

Produktové stránky

Pokud nabízíte více různých služeb nebo produktů, které cílí na odlišná publika, LinkedIn umožňuje použít samostatné produktové stránky, můžete tak zdůraznit vaše klíčové produkty, služby nebo třeba reference. Takových stránek lze použít maximálně 10. Dobře si proto rozmyslete, na co je využijete. Produktové stránky jsou vhodné pro dlouhodobé marketingové kampaně. Uživatelé můžou sledovat vaši hlavní stránku stejně jako tyto specifické stránky.

Propojení se skupinami

Neměli byste opomenout se propojit se skupinami, které jsou pro vás obchodně zajímavé a důležité. V těchto skupinách naleznete svoje potenciální klienty nebo experty z oboru. Primárně však musí být členem správce firemního profilu. Až poté můžete propojit firemní účet.

Vytváření a sdílení obsahu

Teď je před vámi nejobtížnější úkol. Abyste si vytvořili se svými followery dobrý vztah, je nezbytné, abyste často na svůj profil vkládali a tím pádem sdíleli kvalitní a poutavé příspěvky. Bude třeba, abyste obětovali spoustu úsilí a času při interakci s vašimi followery, a možná budoucími zákazníky. Čeká vás vytváření článků, návodů, videí, příspěvků do názorových a diskusních skupin… Sdílet můžete ale také pozvánky na akce či jiné události, oborové novinky, uvedení nových produktů a služeb, svoje úspěchy, získaná ocenění. Prostě vše, co vaše cílové publikum ocení. Za tuhle práci ale můžete být odměněni novými zajímavými zakázkami.

Jak obsah sdílet

1. Organické sdílení vašimi followery

Uživatelé, kteří sledují vaši stránku, můžou příspěvek sdílet na své úvodní stránce osobního profilu. Uvidí to tak jejich kontakty, s nimiž jsou propojeni. Výraznějšího úspěchu při organickém sdílení dosáhnete tím, že budete uveřejňovat zajímavý obsah, dost času také věnujte tomu, že budete se svým publikem komunikovat, odpovídat na otázky, reagovat na připomínky. Taková interakce vám pomůže stát se skutečným influencerem a profesionálem.

2. Sponzorované příspěvky

Daný příspěvek lze podpořit v reklamní kampani. Tuto možnost vybírejte pro ten nejlepší obsah. Vybrat můžete cenu za proklik nebo cenu za tisíc zobrazení. Zasáhnout vlastní publikum je jen základ, vždy byste se měli snažit oslovit nové uživatele, a podpořit tak dlouhodobé obchodní cíle.

3. Sdílení e-mailem

Využíváte ve svém marketingu také e-mailing? Zahrňte do něj i LinkedIn. Umožní vám to oslovit publika i bez toho, abyste publikovali obsah na firemní stránce. LinkedIn umožňuje přesné cílení na specifické publikum a testování různých variant obsahu.

 

Jak podpořit firemní stránku

Doporučení

Zveřejňujte doporučení od ostatních. Jedná se o důležité potvrzení, že jste profesionálové ve svém oboru. Uživatelé na LinkedIn je považují za hodnověrné, díky nim můžete snadněji získat nové klienty nebo zákazníky.

K šíření využijte zaměstnance

Jako první followery můžete využít svoje zaměstnance. Nejcennější jsou ti, kteří už mají vytvořená spojení s jinými vlivnými a důležitými uživateli, mezi nimiž jsou stávající nebo potenciální klienti. Mezi těmito kontakty se můžou nacházet uživatelé, kteří budou ochotni obsah vašich stránek dále sdílet.

Followeři z dalších spojení

Obsahově zajímavé stránky, které přináší uživatelům důležité a užitečné informace, jsou pro šíření mezi vzdálenějšími followery obrovskou výhodou. Vzniká tak diskuze, a příspěvky se šíří organicky. Každopádně – nikdy nezapomínejte vyzvat k doporučení vaší stránky členy vaší sítě. Na druhou stranu, dejte si pozor na to, abyste nezačali spamovat.

Aktivní členství ve skupinách

Vstupte do profesních skupin, které jsou relevantní k vašemu byznysu, a začněte se účastnit diskuzí, diskuze vyvolávejte, pokládejte otázky.  Také můžete vytvořit vlastní skupinu, ve které můžete vystupovat v roli experta. Takové působení vám pomůže získat pověst skutečného profesionála, influencera.

Všichni ti, kteří hledají odpovědi na stejné problémy, to velmi ocení. Přispívat do těchto diskusních skupin se vám brzy vyplatí získáním nových klientů. Znovu si ale dávejte pozor na spamování, v těchto skupinách jsou na to jejich členové hodně citliví.

Uveřejňujte odkaz na firemní stránku

Na firemních webových stránkách byste neměli opomenout zveřejnit, že máte firemní stránku na síti LinkedIn. Ideální pro šíření této informace je patička e-mailu. Nezapomínejte ani na off-line svět – ve všech vhodných tištěných propagačních materiálech, jako jsou nabídky, vizitky, může být ikonka LinkedIn a zmínka o vašem firemním profilu.

Využijte svého osobního profilu

Pokud máte na svém osobním profilu mnoho zajímavých spojení, jedná se o velmi účinný nástroj pro zvyšování počtu followerů firemní stránky. Firemní stránka totiž neumožňuje přímé oslovení, jste tak připraveni o možnost vyzývat k připojení. Ideální je vždy po nějakém čase, když nasbíráte nová spojení, vyzvat všechny své kontakty k následování firemní stránky. Pokud vám důvěřují, setkáte se jistě s pozitivní odezvou.

Založte si na LinkedIn blog

Podle průzkumů je 31 % uživatelů sítě ovlivněno příspěvky na firemním blogu. To už stojí za to, abyste si na síti LinkedIn založili blog. Můžete zde uveřejňovat příspěvky, které budou upravené pro vaše specifické publikum, nebo zkrácené a personalizované verze vašich příspěvků na webových stránkách. Blogování exkluzivního obsahu bude dalším nástrojem, který posílí vaší důvěryhodnost. Pokud bude opravdu zajímavý, vaši followeři jej budou ochotně sdílet ve svých sítích.

Reklama

Dosáhnout na uživatele, kteří nejsou ve spojení s vašimi followery, můžete jedině za pomoci placené reklamy. Využívat můžete CPC nebo CPM model, po nastavení rozpočtu máte reklamní náklady vždy pod kontrolou. Cílit můžete na velmi specifické okruhy uživatelů, mezi kterými můžou být vaši budoucí klienti. Výběr lze filtrovat podle společností, které jsou pro vás hodnotné, dle velikosti firmy, lokality, profese nebo dovedností. Oslovíte tak jen ty, které si skutečně oslovit přejete.

Měřte výsledky

Zvolte si KPI a měřte je, stejně jako další metriky. Starat se o profil na LinkedIn je nákladná záležitost, musíte tak vždy vědět, jestli se vám tato činnost vyplácí. LinkedIn nabízí analytické nástroje, které můžete kombinovat s těmi již používanými. Se znalostí takových dat pak můžete zjistit, co funguje a co nikoli. Umožní vám to měnit strategii při snaze o dosažení stanovených cílů.

Manažeři, ředitelé firem, obchodníci, marketéři, ti všichni přicházejí na LinkedIn, aby zde hledali hodnotný obsah vytvořený těmi nejlepšími profesionály, aby se připojili k těm nejvlivnějším uživatelům. Buďte připraveni a nabídněte jim pomoc, je to první a důležitý krok k tomu, aby se jednou stali vašimi klienty.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing