Jaká byla Google Univerzita pro marketingové hrdiny?

Jak pomocí Google řešit nebezpečné marketingové situace? To se dva z nás dozvěděli na další z Google Univerzit, která se konala 7. září 2011 v Praze. Já jsem si z jednotlivých přednášek, které jsou ke stažení na blogu Google, pořídil následující poznámky:

Táňa le Moigne - jako vždy naprosto přesvědčivá - připomněla z Desatera marketéra, že je třeba mít dobré vztahy s generálním a obchodním ředitelem, protože 73 % šéfů velkých firem je přesvědčeno o nevěrohodnosti svých marketingových ředitelů. Dříve jsme budovali značku my, nyní ji budují uživatelé. Správný marketér umí 3 věci: 1. rozumí aktuálním trendům, 2. ví, co je ROPO (Research Online, Purchase Offline), a že vyhledávání je spolu s doporučeními od známých klíčovým faktorem při rozhodování o koupi, 3. vyhledávání má v mediálním plánu na prvním místě, protože mu jde o návratnost investic.

Petr Pištělák z Profit Booster upozornil, že má problém s mladými dívkami - již ho jedna pustila sednout v tramvaji. :-) To podstatné, čím doplnil Táňu: Marketér musí vytvářet zisk, jinak zůstane před branami generálních ředitelů, jako Franta Vomáčka, 52 let, Junior Marketing Manager. Musí vyvolat akci, ale nestačí prodat, musí přesvědčit nadřízené, že právě jeho činnost způsobila prodej. Když jde firma dolů, musí marketér jít bušit na dveře generálního. Koruna vložená do internetu se znásobí více, než ta vložená do TV!

Ilona Juřenová: 1. lidé vyhledávají ve všech fázích nákupního cyklu, 2. lídři musí být na prvních místech, protože tam lídři patří, 3. používejte Remarketing, protože 97 % nových návštěvníků nekonvertuje, 4. na YouTube je 56 % lidí ve věku 20 až 39 let.

Dan, Božena a Jirka přišli se společnou přednáškou o tom, jak může marketér řešit tři základní cíle během nákupního cyklu: Awareness, Engagement a Akci. To vše demonstrovali na příkladu fiktivní společnosti prodávající Gotham (starší si vzpomenou), která má 60 kamenných prodejen - nešlo o žádný e-shop.

Daniel Nohel o Awareness: zkuste dát Brand do titulku inzerátu, jako to dělá Husquarna, cena za proklik přestává být důležitá, nová funkce Plánování publika.

Božena Řežábová o Engagement: Použijte Cílení na zájmy a Remarketing. Proč a jak využít mobily a YouTube?

Jiří Lenk o Performace: Stále měřte, myslete na ROPO, 23 % lidí už v Česku nakoupilo přes mobil a 24 % si na mobilu porovnává ceny. Pokryjte celý nákupní cyklus.

Jiří Caudr z Telefónica O2 překvapil informacemi o tom, jakou důležitost firma přisuzuje online marketingu: 7 týmů a 36 lidí na full-time - fíha! Prohlédněte si jeho case study, jak vše fungovalo.

Petr Sadílek namaloval krásné pyramidy, aby každému bylo jasné, co bylo při úspěšné kampani na prohlížeč Chrome základnou a co vrcholem. Proč je třeba využít synergie online a offline reklamy? Jestli chcete znát porovnání efektivity jednotlivých médií (od TV po vyhledávač Google) a náklady na uživatele, stáhněte si Petrovu prezentaci - jsou to zajímavá čísla.

Na závěr Jan Zdarsa a Jan Bednář ukázali, jak lze Google Analytics využít k měření výkonu brandových i prodejních kampaní. Pozor - nestačí měřit poslední klik.

Poznamenal jsem si 21 námětů k dalšímu zpracování, to mám do další Google Univerzity co dělat. Pokud bych musel najít nějakou rezervu, tak snad jen příště o malinko ubrat množství informací. Ale chápu, že není vůbec jednoduché krátit. Za mě třikrát hurááá Táně, týmu Google i hostům za výborné zacílení na marketingové hrdiny.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing