Ještě reklamy po pravé straně nezatracujte!

Na jaře Facebook oznámil, že bude měnit formát a vzhled kreativ, které se zobrazují po pravé straně live feedu. V B2B Group těmto reklamám říkáme RHS, z anglického Right-Hand-Side. Facebook tuto reklamu označuje jako Right-Hand Column Ad či Sidebar Ad.

Co se tedy mění? Převážně u reklam s maximální povolenou velikostí obrázku 100x72 px je nyní obrázek téměř třikrát větší! Smyslem této změny je příblížit se k News Feed reklamám, které jsou statisticky mnohem efektivnějším formátem. Pokud již News Feed Ads používáte, dobrou zprávou je, že stávající obrázek z této reklamy  lze použít pro RHS. Facebook si formát adekvátně zmenší. 


Inzerentům změna přinese vyšší míru prokliku reklam, protože v reklamě můžeme využít atraktivnější obrázek.  Znepokojivou informací ale může být to, že reklam se nyní na pravé straně nebude zobrazovat 7, ale jen pár (většinou pouze jedna, dvě nebo maximálně tři reklamy). Můžeme tedy očekávat navýšení ceny za proklik, protože o místo na reklamu bude mezi inzerenty mnohem větší boj než dřív. 

Co změna designu znamená pro samotné uživatele Facebooku?

Redesign RHS je na první pohled pro uživatele Facebooku přitažlivější. To se potvrdilo při testování tohoto formátu, než Facebook vypustil novinku do světa: “In early tests, we’ve observed significantly higher click-through rates from people shown the redesign versus the old,” jak Facebook tvrdí na svém blogu.  

Možnost použití nového formátu RHS zatím nemají všichni inzerenti, Facebook tuto změnu zavádí postupně. Do konce srpna by již vytváření nových Right-Hand Column Ads ale mělo být k dispozici všem inzerentům. 

A jaké velikosti kreativ si potřebujete připravit? 

Page Post Photo, Page Post Link, Offer, Desktop App, Domain Ads

-          image dimensions: 254x133 px

Page Post Video Ad

-          image dimensions: 254x143 px

Page Like Ad, Event Ad

-          image dimensions: 254x94 px

Jedna špatná zpráva na závěr: nového formátu obrázku se nově týká často kritizované pravidlo 20 %. Toto omezení, kdy text může zabírat pouze 20 % obrázku, se od 1. srpna bude vztahovat na všechny reklamní formáty Facebooku. Kolik textu na obrázku máte, můžete zjistit pomocí nástroje Grid Tool 

Pokud jste již reklamy na pravé straně úplně vypnuli a nepoužíváte je, zkontrulujte, zda již náhodou nemáte možnost nastavit nový RHS formát a zkuste ho otestovat. Určitě to bude stát za to!

  Zdroj: https://www.facebook.com/business/news/The-Value-of-Ad-Impressions-on-Fa...


další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing