Novinky v Skliku v roce 2011

Koncem loňského roku, přesněji v listopadu, jsme se s kolegy zúčastnili firemního školení v Skliku. Setkání to bylo vstřícné a příjemné. Nejen že se o nás dobře postarali, co se týče jídla, pití i drobných suvenýrů, ale také nám byly velmi ochotně zodpovězeny a vysvětleny všechny naše dotazy. Odpovídal na ně Jirka Chomát, který pro nás školení připravil. Mimo jiné jsme měli možnost požádat o věci, které v Skliku nejvíce postrádáme. I proto jsme rádi, že tyto funkce už ve velké míře od ledna či února letošního roku fungují a nám se tím práce v Skliku zase o něco zjednodušila.

A které novinky nám tedy pomohly nejvíce?

Každopádně nás potěšila staronová funkce vyhledávání v účtu (v Skliku bývala předtím, než dostal vloni nový kabát), která byla spuštěna už před Vánoci a v lednu byla vylepšena o další možnosti. Už lze hledat v celé cílové URL adresenikoliv jen v doméně, jako tomu bylo předtím, a až na výjimky lze nyní hledat i řetězce o dvou znacích. Přestože při hledání víceslovných výrazů nefunguje tak, jak jsme zvyklí např. z AdWords (který najde všechny kombinace slov daného výrazu, a to jak s diakritikou, tak bez), pro správu rozsáhlých účtů a kampaní je téměř nepostradatelná a rozhodně usnadňuje práci.

Import a export kampaní – často jsme bojovali s tím, jak kterou kampaň správně naimportovat, jakou zvolit metodu, zda je možné v importu pauzovat či mazat klíčová slova, inzeráty a sestavy, aby data zůstala v takové podobě,v jaké potřebujeme atd. Nyní už funguje jak položka Paused, tak také Deleted a import je zase o něco jednodušší a srozumitelnější. Co se týče exportu, častou bolestí bylo, že při následném importu se v sestavách změnila max. CPC pro kontextovou síť na hodnoty max. CPC v síti vyhledávací. A pokud si toho člověk hned nevšiml, byl problém na světě. Nyní CPC pro content zůstává nezměněna, a to při použití všech metod importu.

Další letošní novinkou, o kterou jsme si na listopadovém školení tak trochu řekli a která nás tedy velmi potěšila, je možnost používání frázové a přesné shody ve vylučujících slovech. Jsme zvyklí s těmito shodami pracovat v AdWords, a tak jsme rádi, že tuto možnost máme nyní už i v Skliku.

Novinkou od letošního února je také nová verze administračního rozhraní Skliku a funkce s ním spojené. Nyní je díky záložce Spravované účty možné zobrazit přehled všech spravovaných účtů, do nichž máme přístup, na jednom listě a prohlížet tak nejdůležitější údaje jednotlivých účtů bez překlikávání z jednoho do druhého. Vidíme zde položky jako rozpočet, kredit, prokliky, zobrazení, CTR, CPC a cena. Nyní také můžeme požádat jiný účet o přístup, což dříve nešlo. A co je velmi sympatické – účty lze nyní přejmenovávat. Přesto jsme k této novince poslali do Skliku několik tipů pro vylepšení, které by nám práci ještě o něco ulehčily.

Nová je rovněž záložka Nástroje – nyní je výběr požadovaného nástroje rychlejší a tedy lepší - a záložka Zprávy, v níž se kromě důležitých věcí, jako jsou informace o stavu kreditu v Peněžence, o novinkách apod., tak trochu k naší nelibosti ocitly i zablokované inzeráty a nejsou tudíž hned na očích tak, jak byly dříve.

V každém případě jsme rádi za jakékoliv vylepšení a usnadnění práce s Sklikem a těšíme se na další nové funkce či pouhá drobná vylepšení.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing