Případová studie: Nay Elektrodom

Jedním z dlouholetých klientů B2B Group je společnost Nay Elektrodom, pro kterou jsme v roce 2013 vytvořili a realizovali PPC kampaň zaměřenou na longtail, čili víceslovnou frázi, kterou uživatel zadává do vyhledávače při aktivním hledání konkrétního produktu nebo služby.

Pokud vás zajímá, jak jsme dokázali takto velkému klientovi markantně zvýšit počet konverzí, průměrnou hodnotu objednávky a opravdu drasticky snížit CPO, doporučujeme číst dál.

CÍLE
Společnost, která je největším a nejznámějším prodejcem spotřební elektroniky na Slovensku, si za hlavní cíl stanovila zvýšení počtu objednávek přes Google Search a aktualizaci dostupnosti a cen více než 20 000 produktů v inzerátech na denní bázi. Jako sekundární cíle jsme si společně stanovili zvýšení zásahu longtailem v Googlu, ale i zjištění skutečné hodnoty longtailu.

Obecně totiž platí, že čím konkrétnější frázi uživatel zadá do vyhledávače, tím větší je pravděpodobnost, že dojde ke konverzi na zákazníka. Tento fakt potvrdil i Baris Gultekin, Product Management Director společnosti Google, podle kterého až 55 % všech vyhledávaných frází obsahuje 3 nebo více slov.

Z čistě praktického hlediska to znamená, že člověk, který do vyhledávače zadá konkrétní frázi (např. "Notebook Lenovo") nebo dokonce samotný název produktu (např. "Lenovo ThinkPad Edge E120") je mnohem perspektivnějším zákazníkem než někdo, kdo hledá na základě jednoslovných výrazů (např. notebooky).

API
Pokud někdo vyhledává konkrétní produkt, pravděpodobně ho již dříve zaujal a chce se o něm z nějakého důvodu dozvědět ještě více. Jde tedy o logickou teorii, jejíž aplikaci jsme ještě zjednodušili využitím aplikačního programového rozhraní služby Google AdWords (API).

Jelikož API je flexibilní a bez problémů zvládá práci s 2 000+ produkty, přizpůsobili jsme jej požadavkům společnosti Nay Elektrodom a následně využili pro automatizované zpracování hromadných dat v probíhající kampani.

Díky API jsme byli schopni snížit i náklady na správu kampaní a minimalizovat množství nevyhnutelné manuální práce našich PPC specialistů, čímž se snížilo riziko vzniku chyb.

VÝSLEDKY
A teď to nejzajímavější.

Počet objednávek (tedy konverzí) jsme zvýšili o úctyhodných 32,3 %, což v podstatě představuje souhrn všech dodatečných prodejů, které by bez použití longtail klíčových slov a rozšíření zásahu ve vyhledávání klient nikdy nezískal.

Díky inzerci na jednotlivé typy produktů se zvýšila průměrná hodnota objednávky o celých 20 % a využití API u kampaně cílené na longtailová klíčová slova s sebou přineslo i snížení CPO (Cost-per-order) o 60,7 % a zlepšení konverzního poměru o 73,3 % ve srovnání s kampaněmi cílenými na obecná a nebrandová klíčová slova.

Jak můžete vidět na výsledcích této kampaně, PPC není jen o zvyšování míry prokliku a návštěvnosti stránky... Dá se toho dosáhnout mnohem, mnohem víc.

Naše nadstandardní vztahy s tímto klientem přešly v roce 2014 do spolupráce na dalším projektu: Electro World. A to i díky důvěře klienta v návaznosti na dosažené výsledky a přístup.

Zde si můžete prohlédnout prezentaci výsledků v grafické podobě:

Pokud máte zájem o bližší informace nebo se chcete poradit ohledně nastavení kampaně ve své firmě, napište nám mail na info@b2bgroup.cz.

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing