Proč inzerovat na svůj vlastní brand?

Základní a zásadní shrnutí přinesla studie již z roku 2011. Tato studie se zaměřuje na inkrementální kliknutí u brandových klíčových slov (prokliky na stránku, ke kterým by při necílení na brandové výrazy nedošlo) v případech, kdy se váš web zobrazuje  na první stránce organického vyhledávání. Další průzkum navazoval v roce 2012. 

Abychom mohli posoudit účinnost reklam na brandové výrazy, musíme se podívat právě na tato kliknutí navíc. Co tedy jako inzerent získám při bidování na svůj vlastní brand? Zjistit se to dá jedině a pouze tak, že vyzkoušíte obě možnosti a porovnáte jejich efektivnost.  Hlavní výsledky z tohoto typu testování přináší tato studie.

Kolik návštěvníků díky tomu získám?

Čísla ze studie (hlavní závěry vidíte v infografice v galerii) mluví jasně: pokud se zobrazujete na prvním místě organického vyhledávání a používáte-li AdWords brand kampaň, získáte 50 % kliknutí (tedy potencionálních zákazníků) navíc. Čím nižší je vaše pozice v organickém vyhledávání, tím se procento inkrementálních kliknutí samozřejmě zvyšuje. Z této jednoduché logiky vychází, že určitě nechcete přenechat minimálně 50 % zakázek konkurenci!

Synergie PPC kampaní a organického vyhledávání

Druhý závěr studie říká, že PPC reklama i organické vyhledávání fungují dohromady. Na tuto statistiku se u svých kampaní můžete podívat v Google Analytics v přehledu placeného a organického vyhledávání. Tento report vám poskytuje možnost zobrazit a porovnat údaje o výkonu klíčového slova, u kterého se na stránce s výsledky zobrazí PPC reklama, organický zápis webu či obojí. 

K získání tohoto přehledu je potřeba propojit AdWords účet s účtem Webmaster Tools. 

Velmi povedený nástroj, který bohužel ještě není v České republice dostupný, je možnost segmentace brandových a generických výrazů. V Google Analytics tak uvidíme výkon jednotlivých dotazů souvisejících s brandem, které pocházejí jak z PPC reklamy, tak z organického vyhledávání.

Další výhody inzerce na brand

Důvodů, proč reklamu na brand nejenom vyzkoušet, ale i běžně používat, je celý seznam. Mezi nejdůležitější důvody patří tyto: 

  1. Mít PPC reklamu na brand znamená, že se bude zobrazovat na TOP pozicích, tím pádem se zobrazí i rozšíření (sitelinks, call extension a další), takže kreativa vizuálně zabere vice místa na stránce. Společně se zápisem stránky v organickém vyhledávání tak vaše firma bude vyhledávači vévodit - a to se uživatelům líbí! 
  2. Díky odkazům na podstránky (sitelinks), můžete uživatele navést přesně tam, kam potřebujete. Zároveň tyto odkazy můžete použít pro propagaci svých nových produktů. 
  3. PPC reklama na brand je levná! Cena za proklik se pohybuje v řádech haléřů. 
  4. Reklama na brand má vysoké CTR, čímž zvyšuje celkovou kvalitu vašeho Adwords účtu, tudíž i šanci na vyšší pozice a levnější prokliky u ostatních kampaní. 
  5. Jde o vynikající nástroj pro testování nového marketingového sdělení. Inzerce na brand je levná, a proto si tímto způsobem můžete udělat A/B testování různých reklamních textů a zjistit, co na vaše zákazníky platí.




další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing