Proč (a komu) se vyplatí jít do PPC?

Proč (a komu) se vyplatí jít do PPC?

O PPC kampaních už jste toho pravděpodobně slyšeli hodně. Někdo říká, že vydělávají spoustu peněz, někdo zase, že to byla nejhorší investice jeho života. A přitom se ani jeden z nich nemýlí. PPC kampaň může být tou nejsilnější zbraní pro váš byznys, ale stejně tak se může stát, že vyhodíte peníze z okna.

Dnes si ukážeme výhody PPC kampaně, řekneme si, pro koho je vhodná, jak funguje a proč vlastně dokáže vydělat tolik peněz.

 


100% úspěšnost

PPC je druh internetové reklamy, kdy zadavatel platí určitou předem dohodnutou sumu za každý proklik, tedy za přivedení zákazníka na web. Například u Google AdWords zaplatíte společnosti Google sumu, kterou si sami určíte, a vaše reklama se začne zobrazovat v rámci vyhledávače.

Z rozpočtu se vám suma odečte až v momentě, kdy návštěvník klikne na reklamu. To znamená, že PPC kampaň je vždy 100% efektivní – nikdy nezaplatíte za nic jiného než za přivedeného zákazníka. Kampaň samozřejmě musí být správně nastavená. To za vás ale může udělat agentura, takže vy se můžete jen radovat ze stoupající návštěvnosti.

Flexibilita

Cenu bohužel (či bohudík) není možné přesně specifikovat, protože jde o aukční systém, v němž může mít každé slovo či kategorie úplně jinou hodnotu. To znamená, že čím větší je zájem o slovo, na které byste se chtěli zákazníkovi zobrazit, tím víc vás to bude stát a naopak. 

Například „letenky“ budou mít určitě vyšší konkurenci a cenu než „letenka Istanbul říjen“.

Zpravidla platí, že vyvolávací cena u brandových výrazů velkých firem se pohybuje kolem 0,27 Kč; specifické výrazy jsou obvykle dražší zhruba o více než 2 koruny a ceny výrazů, u nichž je konkurence vysoká (například letenky, půjčka nebo povinné ručení) se mohou pohybovat až na hranici 27 korun a více. Z hlediska rozpočtu je tedy PPC flexibilní volbou, přičemž můžeme kampaň kdykoli modifikovat. Když se situace nevyvíjí podle firemních představ, případně pokud je zboží vyprodané, kampaň se dá pozastavit a později, až bude zboží na skladě, zase obnovit. Kredit se neplatí předem, dokonce z takových zásahů neplynou ani žádné sankce.

Možnosti a měřitelnost

PPC kampaně poskytují mnoho možností ohledně určování cílů. Můžete si jako cíl nastavit například vytvoření objednávky, vyplnění formuláře, stažení dokumentu či registraci na stránce – záleží jen na tom, čeho chcete dosáhnout.

K další obrovské výhodě PPC kampaně nesporně patří fakt, že efektivita investice se dá vyhodnotit už během krátké doby – první výsledky můžeme vidět už pár hodin po spuštění kampaně!

Pro co nejobjektivnější výsledky je samozřejmě lepší pracovat s daty z delšího časového období – ideálním rozpětím pro měření a vyhodnocení kampaně je měsíc až měsíc a půl. Ale měřit výsledky už za hodinu, to je možnost, kterou si zamilujete.

Když už je řeč o výsledcích – každý dobrý šéf má rád čísla a PPC kampaně jsou o číslech. Líbí se vám, že tato online aktivita je kompletně měřitelná? My víme, že ano.

Poslední a opravdu velkou výhodou je efektivita. PPC kampaň můžete zacílit jen na relevantní zákazníky. To znamená, že budete oslovovat čistě jen aktivní zájemce o to, co poskytujete. Díky tomu se na rozdíl od offline reklam jen málokdy setkáváme se zbytečnými impresemi. Právě proto mají placené odkazy většinou nejnižší míru opuštění a zároveň nejvyšší konverzní poměr.

Přidaná hodnota 

Budování brand awareness – PPC dostane vaši firmu na první pozice ve vyhledavačích a posune ji před konkurenty. Díky tomu působí v očích běžných uživatelů prominentně.

Vezměme si jako příklad situaci, kdy se inzerát zobrazil stovce lidí s 5% mírou prokliku. 5 kliknutí vám může připadat jako nízký počet, ale uvědomme si, že až 100 lidí vidělo reklamu na pozicích, které patří leaderům na trhu!

Kontrola kvality stránky – PPC kampaň funguje na 100 %. To znamená, že když navzdory přicházejícím návštěvníkům nezaznamenáváte prodej, problém nemusí být v kampani, ale ve vaší stránce či produktu! Možná je stránka chaotická, matoucí, možná na ní máte chyby. Produkt může být drahý, nezajímavý, anebo máte špatně nastavené poštovné. PPC vám tak může poodhalit nedokonalosti vašeho webu.

Shrnutí

PPC kampaň je jednou z nejúspěšnějších forem online marketingu, pokud se dělá správně. Je 100% efektivní a flexibilní vůči vašemu rozpočtu či cílové skupině. Je kompletně měřitelná a navíc přináší přidanou hodnotu: budování vašeho brandu. Jako bonus otestuje i funkčnost vaší stránky.

To vše ale platí jen v případě, že je kampaň nastavená správně. Pokud si nejste jistí, rádi vám s nastavením pomůžeme či poradíme – ozvěte se nám na info@b2bgroup.cz 

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing