Remarketing | Retargeting

Co je remarketing, respektive retargeting?

Remarketing je metoda cílení na skupinu uživatelů, kteří již navštívili váš web v minulosti nebo třeba přišli do kontaktu s vaším videem na YouTube.

Retargeting je pojem se stejným významem, používaný řadou reklamních systémů. Pojem remarketing zavedla společnost Google, je výrazně rozšířený mezi komunitou lidí pracujících s nástroji Google, typicky AdWords, DoubleClick či Google Analytics. My budeme dále v textu pracovat s pojmem remarketing.

Princip remarketingu je v opakovaném zásahu návštěvníků i mimo váš web - po jeho opuštění. Vždy na základě předem zvoleného klíče, při dalším pohybu návštěvníka kdekoli na českém i zahraničním internetu. Uživatele umíme zacílit na webech, které jsou součástí obsahové sítě Google Display Network, do které mimo jiné patří i YouTube, tématické blogy či zpravodajské servery.

Můžeme cílit plošně na všechny návštěvníky, nebo také podle toho, které stránky webu navštívili, jaká služba je oslovila, nebo zda nákup vložili do košíku, ale objednávku nedokončili.

Umíme současně vyloučit z cílení ty, kteří již konverzi provedli – tj. nakoupili, či odeslali poptávkový formulář a účel návštěvy webu byl úspěšně splněn.

Co od remarketingu můžete očekávat:

  • Zvýšení konverzního poměru
  • Podporu opětovného nákupu
  • Remarketing má vedlejší brandový efekt
  • Působí pozitivně na budování loajality

Chci remarketing od B2B GROUP


Speciálním nástrojem je dynamický remarketing

Dynamický remarketing umožnuje cílení podle zájmu o konkrétní produkty. Pozná, které boty návštěvník prohlížel naposledy před odchodem, či které hodinky vložil do košíku. Systém tak umí návštěvníka „dohnat“ sdělením šitým na míru.

Jak může takový automaticky generovaný banner pro dynamický remarketing vypadat:

Case study: Parfums.cz

Výsledky remarketingové kampaně od září do června následujícího roku:

  • Remarketingová kampaň zpětinásobila počet konverzí ve sledovaném období.
  • Konverzní poměr byl o 368 % vyšší oproti klasickým kontextovým kampaním.
  • A nakonec se efekt remarketingu projeví i na ceně za konverzi, jež byla o 78 % nižší ve srovnání s kontextovou kampaní a o 30 % s kampaní ve vyhledávání.

Chci remarketing od B2B GROUP

 

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing