Z pravého sloupce vyhledávání Google mizí textové reklamy

Blíží se konec textových inzerátů umístěných vpravo od vyhledávání Google – brzy se zde přestanou zobrazovat. Někdo si toho může všimnout už nyní, Google tuto změnu totiž zavádí postupně. Vpravo od organicu se ale i nadále mohou objevovat produktové inzeráty či Knowledge panely, které obsahují například informace o firmách.

Zmizí tedy osm textových pozic, které mohli inzerenti na pravé straně obsadit. Přibude ale jedna reklama nad výsledky vyhledávání – budou se tam nově zobrazovat až čtyři. Další (až) tři inzeráty najdeme pod organickými výsledky. Inzerentům tedy bude k dispozici méně reklamních pozic než dříve, ale zároveň může více inzerentů dosáhnout na top pozice, které přinášejí několikanásobně vyšší míru prokliku.

V mobilních zařízeních se pravý sloupec reklam nezobrazoval ani dosud, tam se tedy nic nemění.

Takto vypadají výsledky vyhledávání na desktopu s ještě zobrazeným pravým sloupcem reklam:

 

A takhle bez něj, pokud se zároveň nezobrazí produktové inzeráty ani Knowledge panel:

 

Jako první přinesl tuto informaci web Search Engine Land. Google ji následně potvrdil.

Tomu, co by tato změna mohla znamenat pro inzerenty, se na svém blogu věnuje Petra Větrovská.

 

 

 

další
články


Jsme specialisté na vyhledávače
a výkonnostní marketing